keskiviikko 2. joulukuuta 2015

Kirjallinen retki Pohjoismaissa -haaste saatettu päätökseen

Kiitokset haasteen emännöinnistä Annamille!

Huomasin haasteen vasta elokuussa, mutta listasin mukaan kaikki 2.12.2014 luetut pohjoismaalaiset kirjat. Haasteeseen lasketaan mukaan vain kirjat, joista olen myös blogannut. Tässä lista luetuista ja blogatuista:

Islanti:

Islantibonuksena Satu Rämö: Islantilainen voittaa aina 


Norja:


Tanska:




Ruotsi:




Haasteet ovat siitä kivoja, että tulee kaiveltua esille kirjoja, joita ei muuten lukisi koskaan. Islantilaisista olisin ehkä lukenut jossain vaiheessa tuon dekkarin, jos olisin sattunut törmäämään siihen. 
Norjalaisista tosin luin erityisesti haastetta varten vain kaksi kirjaa. Egelandia olin lukenut jo ennen kuin huomasin haasteen. Toinen Egeland ja Tanskan osalta Kaaberbølit olivat jo lukulistalla, mutta olisivat siellä nähtävästi edelleen ilman tätä haastetta. Odinin lapsi ja Raskaat varjot ja Kepler 62 kuuluvat vuoden parhaisiin ja puhutuimpiin kirjoihin, ne nyt vain sattuvat olemaan Norjasta.

Ruotsalaisia kirjoja kuuntelen ilmeisesti kohtalaisen paljon ilman haasteitakin. Näistä yhtään en lukenut vain haastetta varten.

Kaikki luetut kirjat olen listannut tänne.

1 kommentti:

  1. Islantia oli pakko suunnitella. Meinasin luovuttaa Islannin kanssa. Ruotsi tuli helpolla, koska luen kesädekkareita. Norja ja Tanska sujui ok. Minulla oli hyvin lukuaikaa, kun kaksi mammakissaa työllisti minua öitä.

    VastaaPoista

Ilahduta kommentillasi sekä minua että kanssalukijoita. Kommentit ovat blogin ainoa polttoaine.